归迪

Stan - Eminem

小豆之家:

作词 : Armstrong, Herman, Mathers
My tea's gone cold I'm wondering why I..
我的茶凉了而我在好奇为什么我
got out of bed at all
总是睡不着
The morning rain clouds up my window..
清晨的雨挡住了我的窗
and I can't see at all
我什么都看不清了
And even if I could it'll all be grey'
即使能看见也是一团灰罢了

put your picture on my wall
把你的照片挂在我的墙上
It reminds me' that it's not so bad'
它提醒着我,这不算坏
it's not so bad..
这不算怎么坏
My tea's gone cold I'm wondering why I..
我的茶凉了而我在好奇为什么我
got out of bed at all
总是睡不着
The morning rain clouds up my window..
清晨的雨挡住了我的窗
and I can't see at all
我什么都看不清了
And even if I could it'll all be grey'
即使能看见也只是一团灰色罢了
put your picture on my wall
把你的照片挂在我的墙上
It reminds me' that it's not so bad'
它提醒着我,这不算坏
it's not so bad..
这不算怎么坏
Dear Slim' I wrote but you still ain't callin
姆爷,我给你写信了,可是你还没有回信
I left my cell' my pager' and my home phone at the bottom
我把我的家庭住址、呼机号和电话号码写在了信的末尾
I sent two letters back in autumn' you must not-a got 'em
我在秋天发了两封信,你一定没有收到
There probably was a problem at the post office or somethin
肯定是邮局出了问题或者有其他什么情况
Sometimes I scribble addresses too sloppy when I jot 'em
有时我会故意把地址写的很潦草
but anyways; fuck it' what's been up? Man how's your daughter?
不管怎样,f**k,你女儿怎么样?
My girlfriend's pregnant too' I'm bout to be a father
我女朋友也怀孕了,我要当父亲了
If I have a daughter' guess what I'ma call her?
如果我有了一个女儿,你猜我会给他起什么名字?
I'ma name her Bonnie I read about your Uncle Ronnie too I'm sorry
我会叫他Bonnie.我听说了你叔叔Ronnie的事,我很抱歉
I had a friend kill himself over some bitch who didn't want him
我有个朋友因为他女朋友甩了他而自杀了
I know you probably hear this everyday' but I'm your biggest fan
我知道你可能天天听见这些新闻。但是我是你忠诚的粉丝
I even got the underground shit that you did with Skam
我甚至搞到了你和Skam一起搞得地下音乐
I got a room full of your posters and your pictures man
我有一个房间,里面全是你的海报和照片
I like the shit you did with Rawkus too' that shit was fat
我喜欢你和Rawkus做的音乐,那太棒了
Anyways' I hope you get this man' hit me back'
不管怎样,我希望你能收到这封信。哥们,给我回信啊。
just to chat' truly yours' your biggest fan
只是聊聊天罢了。此致~你最忠诚的粉丝
This is Stan
Stan

My tea's gone cold I'm wondering why I..
我的茶凉了而我在好奇为什么我
got out of bed at all
总是睡不着
The morning rain clouds up my window..
清晨的雨挡住了我的窗
and I can't see at all
我什么都看不清了
And even if I could it'll all be grey'
即使能看见也是一团灰罢了
put your picture on my wall
把你的照片挂在我的墙上
It reminds me' that it's not so bad'
它提醒着我,这不算坏
it's not so bad..
这还不算怎么坏
Dear Slim' you still ain't called or wrote'
亲爱的Slim,你还没有给我回电或者来信
I hope you have a chance I ain't mad
我希望有机会你能回信。我没有疯
I just think it's FUCKED UP you don't answer fans
我只是觉得你不给粉丝回信这太糟糕了
If you didn't wanna talk to me outside your concert
如果那时在你的演唱会外你不想和我说话
you didn't have to' but you coulda signed an autograph for Matthew
你不一定非要这么做,但是你可以为Matthew签个名
That's my little brother man' he's only six years old
那是我的弟弟,他才六岁
We waited in the blistering cold for you'
我们在寒风中等你
four hours and you just said' "No." That's pretty shitty man
等了四个小时。而你只是说了一句“不”.那太糟糕了兄弟
you're like his fuckin idol He wants to be just like you man'
你是他的偶像,他只是想像你一样伙计
he likes you more than I do I ain't that mad though'
他比我还要迷恋你.我都没有那么疯狂,虽然我也很痴迷
I just don't like bein lied to Remember when we met in Denver
我只是不想被欺骗。你还记得么?我们在丹佛见面的时候
you said if I'd write you' you would write back
你说如果我写信给你你会回信的
see I'm just like you in a way I never knew my father neither
其实我和你一样,我也从来不知道我父亲是谁
he used to always cheat on my mom and beat her
他过去总是骗我妈,还打她
I can relate to what you're saying in your songs so when I have a shitty day'
我能从你的歌中找到共鸣.所以每当我心情不好的时候
I drift away and put 'em on
我会开着车兜风听你的歌
cause I don't really got shit else so that shit helps when I'm depressed
因为当我沮丧的时候,我没有别的东西听,所以你的歌能帮我
I even got a tattoo of your name across the chest
我甚至在胸膛纹了你名字的纹身
Sometimes I even cut myself to see how much it bleeds
有时,我甚至会自残看会流多少血
It's like adrenaline' the pain is such a sudden rush for me
非常刺激,那痛苦会突然向我涌来
See everything you say is real' and I respect you cause you tell it
因为我尊敬你,所以我认为你说的一切都是真的
My girlfriend's jealous cause I talk about you 24/7
我女朋友很嫉妒,因为我无时无刻不在谈论你
But she don't know you like I know you Slim' no one does
但她不像我一样了解你,兄弟,没人可以像我一样了解你
She don't know what it was like for people like us growin up
她不会理解像我们这样长大的人
You gotta call me man' I'll be the biggest fan you'll ever lose
你应该打电话给我,我是你不能失去的最忠诚的粉丝
Sincerely yours' Stan
你真诚的朋友,Stan
P.S. We should be together too
P.S.我们注定在一起.
My tea's gone cold I'm wondering why I..
我的茶凉了而我在好奇为什么我
got out of bed at all
总是睡不着
The morning rain clouds up my window..
清晨的雨挡住了我的窗

and I can't see at all
我什么都看不清了
And even if I could it'll all be grey'
即使能看见也是一团灰罢了
put your picture on my wall
把你的照片挂在我的墙上
It reminds me' that it's not so bad'
它提醒着我,这不算坏
it's not so bad..
这不算怎么坏
Dear Mister-I'm-Too-Good-To-Call-Or-Write-My-Fans'
亲爱的“不给粉丝回电或回信先生”
this'll be the last package I ever send your ass
这将是我寄给你的最后一个包裹
It's been six months and still no word - I don't deserve it?
六个月过去了,仍然没有回信.是不是我不值得回信?
I know you got my last two letters;
我知道你收到了我的上两封信
I wrote the addresses on 'em perfect
我在上面以我最清楚的笔迹写了地址
So this is my cassette I'm sending you' I hope you hear it
这是我要寄给你的磁带,我希望你能听一下
I'm in the car right now' I'm doing 90 on the freeway
我现在在车里,以每小时90公里速度开在公路上
Hey Slim' I drank a fifth of vodka' you dare me to drive?
嘿,Slim,我喝了五分之一瓶的伏特加,你猜我敢不敢开车?
You know the song by Phil Collins' "In the Air of the Night"
你知道Phil Collins的《In the Air of the Night》么?
about that guy who coulda saved that other guy from drowning
里面一个人本可以救另一个溺水的人
but didn't' then Phil saw it all' then at a a show he found him?
但他没有去救,Phil目睹了一切.在一场演出时,溺水者的鬼魂找到了Phil.
That's kinda how this is' you coulda rescued me from drowning
这就好像我是那个溺水的人,你本可以救我的,但你没有
Now it's too late - I'm on a 1000 downers now' I'm drowsy
现在太晚了.我已经吞了1000片安眠药.我昏昏欲睡.
and all I wanted was a lousy letter or a call
我只是想要一封该死的回信或者一通该死的回电
I hope you know I ripped +ALL+ of your pictures off the wall
我希望你知道我把你所有的照片从墙上撕下来
I love you Slim' we coulda been together' think about it
我爱你!Slim!我们本可以在一起的!想想吧!
You ruined it now' I hope you can't sleep and you dream about it
现在你毁了一切!我希望你睡不着,做梦都会梦到我
And when you dream I hope you can't sleep and you SCREAM about it
我希望你会在梦里醒来惊声尖叫!
I hope your conscience EATS AT YOU and you can't BREATHE without me See Slim
我希望你的良知吞噬你!希望没有我你无法呼吸!你知道么?Slim!
Shut up bitch! I'm tryin to talk!
闭嘴!贱人!我在说话呢!
Hey Slim' that's my girlfriend screamin in the trunk
嘿!Slim!我的女朋友在后备箱里尖叫!
but I didn't slit her throat' I just tied her up'
我没有割开她的喉咙,我只是把她绑了起来
see I ain't like you cause if she suffocates she'll suffer more' and then she'll die too
你知道么?我和你不一样.如果她窒息,她会更加痛苦,然后她同样会死
Well' gotta go' I'm almost at the bridge now
好了,该挂了,我快到桥上了
Oh shit' I forgot' how'm I supposed to send this shit out?
哦!糟了!我忘了我该怎么把这盒磁带寄出去?

car tires squealCRASHbrief silenceLOUD splash
刹车~~~撞击~~~短暂的寂静~~~很大的落水声
My tea's gone cold I'm wondering why I..
我的茶凉了而我在好奇为什么我
got out of bed at all
总是睡不着
The morning rain clouds up my window..
清晨的雨挡住了我的窗
and I can't see at all
我什么都看不清了
And even if I could it'll all be grey'
即使能看见也是一团灰罢了
put your picture on my wall
把你的照片挂在我的墙上
It reminds me' that it's not so bad'
它提醒着我,这不算坏
it's not so bad..
这不算怎么坏
Dear Stan' I meant to write you sooner but I just been busy
亲爱的Stan,我本打算尽快回信给你的,但是我最近太忙了
You said your girlfriend's pregnant now' how far along is she?
你说你女朋友怀孕了,她还有多久生?
Look' I'm really flattered you would call your daughter that
听着,我很荣幸你会给你的女儿起名字Bonnie
and here's an autograph for your brother'
这是给你弟弟的签名
I wrote it on the Starter cap
我写在了最上面
I'm sorry I didn't see you at the show' I musta missed you
很抱歉我没有在演出中看到你.我一定是把你错过了
Don't think I did that shit intentionally just to diss you
不要认为我是故意的瞧不起你
But what's this shit you said about you like to cut your wrists too?
但是你说你也喜欢割腕是什么意思?
I say that shit just clownin dogg'
我那么说只是开玩笑
c'mon - how fucked up is you?
Come On!哥们你怎么回事??
You got some issues Stan' I think you need some counseling
你有一些问题,Stan.我觉得你需要一些建议
to help your ass from bouncing off the walls when you get down some
来阻止你做一些蠢事情
And what's this shit about us meant to be together?
还有,你说我们注定在一起是什么意思?
That type of shit'll make me not want us to meet each other
这种话只会使我不想和你见面
I really think you and your girlfriend need each other
我真的觉得你和你的女朋友需要彼此
or maybe you just need to treat her better
或者也许你只需要对她好点
I hope you get to read this letter' I just hope it reaches you in time before you hurt yourself'
我希望你能读到这封信.我只希望你能及时收到这封信在你伤害自己之前
I think that you'll be doin just fine if you relax a little' I'm glad I inspire you but Stan
我想你现在应该还好如果你放松一点的话.我很高兴我能鼓舞到你.
why are you so mad? Try to understand' that I do want you as a fan
你为何如此疯狂?试着理解一下我,我确实想你做我的粉丝
I just don't want you to do some crazy shit
我只是不想你做出疯狂的事
I seen this one shit on the news a couple weeks ago that made me sick
一周前,我在新闻中看到一件很令我恶心的事情.
Some dude was drunk and drove his car over a bridge
有个家伙喝醉了.车子从桥上坠落
and had his girlfriend in the trunk' and she was pregnant with his kid
他把他女朋友关在后备箱里,她还怀有他的孩子
and in the car they found a tape' but they didn't say who it was to
在车里警方发现了一盒磁带.但他们没有透露是寄给谁的
Come to think about' his name was.. it was you
现在想想他的名字是...是你...
Damn!
该死!!!

小豆之家敬上!

评论

热度(12)